Posted by: cipanpoke | June 21, 2008

pecah, terpecah, berpecah, dipecah

Ya kali ni sgt malas nk tulis eng mungkin kerana perut masih lg kekenyangan dgn ns goreng aym goreng kunyit yg ku makan sebentar td di kedai yg ku pergi tiap2 ari, sggh pon knyg masih ada sebijik beger aym sdg standby utk di geget2 semasa menonton muvi nnt. memandangkn ade demand utk update secara terang-terangan oleh seorg kaki gossip, maka ku hadiahkn setepek coretan kisah umah ku yg diceroboh org pada ari isnin lepas. bg yg bute ari bleh la tgk kalender tmpt yg bertarikh 16/6/08, kalo xtau gak bleh mntk tlg org len ketuk kan pale anda.

alkisah, di ptg isnin yg hening ku bgn tuk bersiap utk pulang kerumah, pukul 520 macam tu, biasa la masuk lmbt pg td, tdo lambat, salah kn uefa sbb mengaturkn perlawanan Euro pkl 3 pg, aku hanya mangsa keadaan . selesai mengemas meja aku turun ke parking lot dah menuju ke kereta yg dah 3mggu tidak berbasuh itu, bukan nyer malas tetapi ari sll ujan. baru saja menghidup kn enjin henpon ku berdering, sape la plak yg call neh, kalo pasal keje jgn harap aku nk jawap. nama Bal tertera osmate aku, ni ape hal la budak neh, dlm pale dh terpk kalo time2 gini call mst nk soh aku bli kan benda, pemalas nyer gemok. Tetapi sangkaan ku meleset sama skali, pggilan yg dijawap sambil memandu mengandungi brite yg kurang gembira, umah kene dipecah masuk, ah sudah anak haram mana plak msk umah aku neh. tanpa melengahkn masa ku menamatkn pgglan td dan memecut pulang kerumah dgn kelajuan x lebih dr 60km/j…ade lori daa, selow bapak nyer.

Tiba dirumah segara ku toleh ke tmpt ltk kasut. kemak, kasut futsal aku! kasut yg br digunekn beberapa kali sahaja, RM200 melayang. terus ke tanya Bal procedure macam mana malaun2 ni guna akn utk menceroboh masuk. ditunjukan padaku telinga pintu grill sliding  yg patah, dihentak dengan benda tumpul. mangga solex rm24 yg besar bagak masih lg elok berkunci. pintu sliding kaca tidak ade apa2, sggh x sangka mereka tau kami menggunakan pintu sliding utk keluar masuk dn bukan pintu kayu, pintu kayu diselak dr dlm sbb tidak ade anak kunci. Sesudah puas membelek pintu, ku naik ke tingkat 2. fuh tv ade lega satu, xbox360 elite ku pun juga ada, naseb baik makhluk2 ni x tau nilai console ku itu, kalo itu PS2 mmg dah kene kaut dah. ku terus kan kebilik ku. bersepah! bangsat! penat aku kemas bilik. baju2 habes terkeluar dr almari, langsir spare pon bergelimpangan, ape punye bodo la, langsir dlm beg kain je, xkan aku nk sorok duit ribu2 kat situ? Kotak jam Times pon bercerai di lantai, sial, naseb baik kad warranty ade lg. Perfume Hugo Boss XY tidak tersentuh. PC ku masih ada dan bernyawa(still on la), LCD monitor juga masih ada, lega brg2 mahal ku masih ada. wang2 syiling diatas meja abes dikebas, anggaran rm 2 saja. mengutip kotak Jam Timex mengingatkn ku ttg Jam Victorinox pemberian bapak ku. ku cari di atas meja, tidak ada, bwh meja pon xde, di bwh timbunan2 baju pon xde. haih, kesedehan berganda lapan, Jam pemberian di kebas. trus malas nk tgk bilik.  setelah semua osmate meneliti bilik masing2 barang2 yg hilang semuanya yg kecil2 belaka, mudah utk dbawa lari. barang2 yg ilang termasuk ipod touch, laptop, 2 external hdd, 2 kasut futsal, syiling dan jam tangan.

setelah menghubungi tuan umah utk memberitahu berita yg x seberapa neh, kami mengemas bilik masing2. mungkin ada yg bertanya mengapa x repot kat polis dulu kn? alasan ku polis pon x bole buat ape2, selepas anda repot mereka sekadar mengambil gamba utk rekod, bukan seperti yg anda lihat dlm CSI. jadi aku sendiri memutus kn utk mengemas bilik dulu, sesudah mkn mlm nnt br dilaporkn kepada polis. Nak bersedeh tidak berguna, sbb brg sudah tiada, kalau ada suspek bole la diusahakan utk pukul sampai lebam mata dan patah gigi, ini tiada. Haih, apa la naseb dah 3 kali kene, mungkin ini ujian dr yg maha esa utk menguji umat nyer.

Jd pesanan kpd rkn2 spesis malaun2 dan jibauk2 makin rmi di dunia ini, tidak percaya? tgk la di akhbar, mesti ada brite pasal culik, rogol, bunuh, merompak secara besar-besaran dan juga kecil-kecilan. Maka berhati2 lah semasa dirumah dan juga diluar rumah.

Advertisements

Responses

  1. dah 3 kali kene jep? ape maksud da 3 kali kene??

  2. 3rd experience umah kne pecah, tp umh ni br skali la

  3. sengal gak laa pencurik itu kerana tidak mengangkut xbox dan tv ko.. 😛

  4. haha cebai, kalo dier angkut aku sanggup pegi umah ke umah, kompem ade sebijik je kat paka nih

  5. laa…sabor ler jep…

    aku raser mamat pencurik tuh ps3 fanboy..jijik tgk xbox…hauhauha…tapi ipod touch amik lak..mamat nih tak paham lak aku…

    haa..aku lupa, xbox nyer kotak power besar gedabak..nk curik susah aa..huahauhua..bijak gak microsoft nk menyusahkan org nk mengangkut ..huahauhauahu

    p/s: ko letak sticker for display only kt semua brg ko..huahuahua

  6. sabar je la ye cik jepp..aritu sori xmean nk wat lawak..

  7. kenyir..kenyir…kenyir… (bunyik bisikan)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: